תקנה אירופאית בקשר להפלגה בחופי אירופה ובנתיבי מים פנימיים (החלטה 40 של האו"ם) בקשר לצורך ב -
International Certificate Of Competency ייתכן ובהפלגה הבאה שלכם תידרשו להציג את הרישיון הזה שאמור להיות מצורף לתעודת המשיט המקורית שלכם. מספר מדינות באירופה כבר דורשות.
תעודת כשירות בינלאומית (ICC) היא תעודה, שיכולה להינתן לכל מי שסיים בהצלחה הכשרה המאפשרת לו לקבל רישיונות שייט מסויימים ברמה הלאומית, או שעבר מבחן המוכיח כי יש לו את היכולת הנדרשת על מנת להפעיל ולהשיט כלי שייט למטרות פנאי.
למרות שהתעודה מקובלת רק במדינות שאימצו את החלטת האו"ם הרלוונטית,
ICC הוא מסמך שימושי, שרצוי לשאת בזמן השייט ובדרך כלל יתקבל כהוכחה לכך שמי שנושא אותו כשיר להשיט את כלי השייט.
במונחים כלליים מאוד,
ICC נדרש למימי החופים ולנתיבי המים הפנימיים של אירופה ולנתיבי המים הפנימיים ולמימי החופים של מדינות הים התיכון. למימי החופים של צפון אירופה
ICC בדרך כלל לא נדרש, אך לכל כלל יש יוצאים מן הכלל.
תיאור של
ICC - מה זה?
ICC הוא תוצר של וועדת האו"ם הכלכלית לאירופה ושל וועדת נתיבי המים הפנימיים של האו"ם – החלטה 40 ( המכונה להלן
Resolutin 40 ). החלטה זו קובעת כי
ICC יכול להינתן על ידי ממשלה של מדינה אחת לאזרחיה ולתושביה המפליגים ושוהים במים של מדינה זרה, בתנאי ששתי המדינות קיבלו את הדרישות ואת התנאים שנקבעו בהחלטה 40.
ממשלות רשאיות למנות רשויות המוסמכות להנפיק
ICC מטעמן.
IYT – ארגון היאכטות הבינלאומי להכשרות והדרכות ברחבי העולם מאושר ע"י ממשלות אירלנד ( לכל אזרחי העולם)
ובריטניה (לאזרחי בריטניה ומושבותיה בלבד).
RYA – איגוד השייט המלכותי מטעם בריטניה בלבד (לאזרחי בריטניה ומושבותיה בלבד).
BSAC – מועדון הצלילה הבריטי (לאזרחי בריטניה ומושבותיה בלבד).
ICC מספק הבטחה תיעודית, מממשלה אחת לממשלה אחרת, שהמחזיק בתעודה מטעמה, עומד ברמת הכשירות הנדרשת, שנקבעה בהחלטה 40. עם זאת, קבלת החלטה 40 מתעכבת מסיבות שונות.
ההיסטוריה של
ICC
מקור ה –
ICC נובע מהשייט על נהרות הריין והדנובה (הוועדה המרכזית לשייט על הריין),ומהצורך להבטיח כי מפעילי כלי השייט יהיו בעלי הסמכה מינימאלית שתבטיח את בטיחות השייט ואת השמירה על איכות הסביבה, מאחר ובעת השייט הם עוברים ממדינה למדינה.
כתוצאה מכך, ביום 29 בינואר 1979, וועדה של האו"ם בנושא תחבורה בנתיבי מים פנימיים אימצה את החלטה 14 שהמליצה לקדם ולהפיק מסמך אירופאי אחיד כתעודה בינלאומית שתספק הוכחה לכשירות. ההחלטה נועדה גם להקל על תיירות השייט בנתיבי המים מאחר ועד לקבלת ההחלטה כל מפעיל של כלי שיט החזיק בתעודה שקיבל במדינתו.
באמצע שנות התשעים, הוועדה של האו"ם בנושא תחבורה בנתיבי מים פנימיים, הגיעה למסקנה כי החלטה 14 צריכה לעבור עידכון ותיקון וביום 16 באוקטובר 1998 אימצה הוועדה את התיקון כהחלטה 40 שהחליפה את החלטה 14.
התעודה הבינלאומית למפעילי כלי שייט למטרות פנאי שנוצרה בהחלטה 40 היא עכשיו ידועה יותר כ "תעודת כשירות בינלאומית" או בפשטות-
ICC.
ה-
ICC ישים ומקובל בכל המדינות שאימצו ומכירות בו כמסמך סטנדרטי תקף להוכחת הכשירות.